idaily

  • ۰
  • ۰

توسعه سازمان های آموزشی بر پایه مدیریت اطلاعات و مدیریت دانش 10 صفحهword

توسعه سازمان های آموزشی بر پایه مدیریت اطلاعات و مدیریت دانش -10 صفحهword

مشخصات فایل

عنوان:توسعه سازمان­های آموزشی بر پایه مدیریت اطلاعات و مدیریت دانش

قالب بندی:word

تعداد صفحات:10

محتویات

چکیده

مقدمه

تعریف دانش

مدیریت دانش

استراتژیهای مدیریت دانش

ساختار سازمانی برای مدیریت دانش

تاثیر مدیریت اطلاعات و دانش بر سازمان­های آموزشی

سیاستهای مورد نیاز در سازمانهای آموزشی

زدودن موانع ساختار مداری در سطح مختلف سازمان­های آموزش

ساختار مدیریتی

جلوگیری از مقاومت کارکنان در مقابل تغییر

ایجاد رابطه مناسب بین فعالیتهای دانشی و اطلاعاتی در سازمانهای آموزشی

جمع بندی

منابع

چکیده

دانش در سازمان­های امروزی به عنوان یکی از عوامل کلیدی موفقیت[1] سازمان­ها تلقی می­گردد. به همین جهت مدیریت دانش در سازمان­ها از اهمیتی ویژه برخوردار گردیده است. در همین راستا مباحث مرتبط با مدیریت دانش و به کارگیری مناسب آن در سازمان­ها، سوالاتی متعدد در ذهن اندیشمندان این حوزه به وجود آورده است. از آنجا که یکی از مهمترین عوامل موفقیت مدیریت دانش، وجود ساختار سازمانی[2] مناسب، سازگار با مدیریت دانش می­باشد، مبحث ساختار سازمانی سازگار با مدیریت دانش که بتواند استراتژی­های کسب و کار و مدیریت دانش را همزمان پوشش دهد از اهمیتی دو چندان برخوردار گردیده است.

استراتژی­های مدیریت دانش در سازمان با توجه به تمرکز آن بر نوآوری و کارآیی در سازمان، نیازمند به ساختارهای سازمانی متفاوت می­باشد. به طور کلی دو نوع استراتژی برای مدیریت دانش در سازمان­ها مورد توجه می­باشد که تحت عنوان استراژی صریح سازی[3] و استراتژی شخصی سازی[4] از آنها یاد می­گردد. استراتژی صریح سازی با هدف افزایش کارآیی در سازمان و تمرکز بر فرآیندها و استراتژی شخصی سازی با هدف نوآوری و تمرکز بر افراد در سازمان، مستلزم ساختارهای سازمانی ویژه خود می­باشند تا بتوانند از اثر بخشی لازم برخوردار گردند.

ساختارهای سازمانی مانند ساختار وظیفه­ای و انواع دیگر ساختارهای سازمانی مرتبط با افزایش نوآوری و کارایی در سازمان می­تواند به عنوان حلقه اصلی در اثربخشی استراتژی­های مدیریت دانش تلقی گردد.

واژه­های کلیدی: مدیریت دانش، ساختار سازمانی، استراتژی­های مدیریت دانش

مقدمه

اهمیت مقوله دانش در دهه­های اخیر رشد روزافزونی داشته است که این امر ناشی از تمرکز بر دانش به عنوان یکی از منابع استراتژیک سازمان می­باشد. امروزه سازمان­ها یکی از راه­های تمایز خود از سازمان­های دیگر را در افزایش میزان دانش بنیانی سازمانی خود جستجو می­کنند تا بتوانند از طریق آن به سطوح بالاتری از کارایی و نوآوری دست یابند. توانایی سازمان­ها در یکپارچه سازی و هماهنگ نمودن دانش به عنوان یکی از راه­های دستیابی و حفظ مزیت­های رقابتی تلقی می­گردد.

(Walters et al 2006) به جهت افزایش اهمیت دانش در سازمان­ها، مقوله مدیریت دانش به عنوان یک مبحث مهم وارد سازمان­های امروزی گردیده است. مدیریت دانش، فرآیندی است که به واسطه آن سازمان­ها در زمینه یادگیری (درونی کردن دانش)، کدگذاری دانش (بیرونی کردن دانش)، توزیع و انتقال دانش، مهارت­هایی را کسب می­کنند (ابطحی و صلواتی 1385). اهمیت مدیریت در سازمان­ها لزوم به کارگیری استراتژی­هایی را در این زمینه ضروری نموده است. مکاتب مختلفی از استراتژی­های مدیریت دانش در سازمان­ها وجود دارد که هر کدام از جنبه­های مختلف به بیان استراتژی­های مدیریت دانش پرداخته­اند. ساختار سازمانی در این بین به عنوان یکی از عوامل بسیار مهم در موفقیت استراتژی­های مدیریت دانش قلمداد می­گردد به همین جهت در این مقاله سعی گردیده است تا ضمن بیان ساختارهای سازمان های دانش محور به بیان دو ساختار جدید مرتبط با استراتژی صریح سازی و شخصی سازی در مدیریت دانش پرداخته شود.

در ابتدای مقاله به بیان ویژگی­های دانش، مدیریت دانش و بیان استراتژی­های مدیریت دانش پرداخت شده است. همچنین به بیان ساختارهای سازمان های دانش محور پرداخته شده و یکی از ساختارهای سازمانی بررسی شده به عنوان ساختار سازمانی پایه در مقاله مورد تاکید قرار داده شده است. در بخش بعدی مقاله به بیان متدولوژی تحقیق و تحلیل­های آماری پرداخته شده است.

در این مقاله سعی شده است با در نظر گرفتن ساختار منتخب، اصلاحات لازم در جهت همگونی هر چه بیشتر ساختار منتخب با استراتژی­های برگزیده صورت گیرد. هر کدام از استراتژی­های مدیریت دانش نیازمند ساختار سازمانی متناسب با خود می­باشند.

تعریف دانش

ویژگی­ها و پیچیدگی­های نهفته در دانش موجب شده است تا نسبت به آن تعاریف مختلفی بیان گردد. یکی از عوامل پیچیدگی دانش ناشی از ماهیت مبهم و غیرملموس آن می­باشد.

داونپورت و پروساک[5] از اندیشمندان مشهور حوزه دانش، دانش را ترکیبی منعطف و قابل تبدیل از تجارب، ارزش­ها ، اطلاعات معنی دار و بینش­های متخصصان که چارچوبی را برای ارزیابی و انسجام اطلاعات و تجارب جدید ارائه می­دهد، می­داند . همچنین نوناکا و تاکوچی[6] ایجاد دانش را ناشی از ترکیب اطلاعات دریافتی و مفهوم سازی افراد می­دانند . این استدلال نمایانگر آن است که دانش می­تواند تنها در زمینه انسانی و عقاید و تجربیات آنها یافت شود.

در بین تعاریف گوناگونی که در زمینه مدیریت دانش بیان گشته است عامل انسانی به عنوان عاملی مشترک قابل مشاهده می­باشد و این امر به وضوح بیانگر لزوم توجه و دقت هرچه بیشتر در بکارگیری دانش در سازمان­ها می­باشد.

از رویکردهای دیگر می­توان به رویکرد کلارک و رولو[7] که دانش را با تقسیم به آشکار و نهفته در سطحی بالاتر از داده و اطلاعات و در سطح پایین­تری از بینش و خرد قرار می­دهند، اشاره نمود .

در مورد تقسیم بندی انواع دانش، نوناکا[8] دانش را به دو گروه دانش صریح و دانش ضمنی تقسیم نمود. دانش صریح را به عنوان دانشی که قابلیت کدگذاری و بیان از طریق گویش است بیان نمود و دانش ضمنی را انتزاعی دانسته و دستیابی به آن آسان نیست و دانش ضمنی آن چیزی که در ذهن افراد و تجریبات آنها است و به صورت صریح شده و مقاله و یا... قابل انتشار نیست .

مدیریت دانش

مدیریت دانش فرآیندی است که طی آن سازمان به تولید ثروت از دانش و یا سرمایه فکری خود می­پردازد (Takeuchi 1995).

همچنین در تعریف مدیریت دانش مالهوترا بیان می­دارد که مدیریت دانش، فرآیندی است که به واسطه آن سازمان­ها در زمینه یادگیری (درونی کردن دانش)، کدگذاری دانش (بیرونی کردن دانش)، توزیع و انتقال دانش، مهارت­هایی را کسب می­کنند (ابطحی و صلواتی 1385، 34).

همچنین بلانت معتقد است مدیریت دانش فرآیند است که سازمان­ها از آن طریق اطلاعات جمع آوری شده خود را به کار می­گیرند (ابطحی و صلواتی 1385، 34).

رویکردها به مدیریت دانش وابسته به چشم انداز مدیریت می­باشد. تفاوت­ها می­تواند ناشی از چشم اندازهای اطلاعات بنیان، تکنولوژی بنیان و فرهنگ بنیان باشد (Gottschalk 2005).

چشم انداز اطلاعات بنیان به دسترسی اطلاعات توجه دارد. چشم انداز تکنولوژی محور توجه به ابزارهای فناوری اطلاعات دارد و چشم­انداز فرهنگ بنیان به اشاعه دانش توجه بیشتری دارد. تمرکز اصلی در انتخاب این رویکردها وابسته به وضعیت شرکت­ها می­باشد. اگر ایجاد مجدد اطلاعات نقش مهمی در سازمان دارد دیدگاه اطلاعات بنیان مهم است. اگر تکنولوژی در سازمان حتی توانایی خدمت دهی ابتدایی به کاربران دانش را ندارد، بر رویکرد تکنولوژی بنیان تمرکز می­شود. اگر کارگران دانش در سازمان ایزوله و بی­میل هستند رویکرد فرهنگ بنیان مهم است (Gottschalk 2005).

استراتژیهای مدیریت دانش

ارل در سال 2001 مکاتب استراتژیک مدیریت دانش را به عنوان یکی از ابعاد استراتژی رقابتی می­دانند (Gottschalk 2005). مکاتب استراتژی مدیریت دانش را به طور کلی می­توان براساس ویژگی­های آن در دو قالب کلی بررسی نمود اولین مکتب مربوط به تقسیم استراتژی­های مدیریت دانش به استراتژی شخصی سازی و صریح سازی می­باشد.

یکی از استراتژی­های به کار رفته استراتژی صریح سازی می­باشد که هدف جمع کردن دانش، ذخیره کرده آنها در بانک داده، و فراهم کردن دانش قابل دسترس در قالب صریح و تدوین شده را دارد و مناسب برای سازمان­هایی است که می­خواهند از دانش موجود استفاده نمایند (Malhotra 2004).

استراتژی دوم استراتژی شخصی سازی می­باشد که تمرکز این استراتژی بر ذخیره دانش نیست اما تمرکز آن بر استفاده از فناوری اطلاعات برای کمک به افراد جهت برقراری ارتباط بین دانش­های افراد می­باشد. هدف از این استراتژی انتقال، برقراری ارتباط و تبادل دانش میان شبکه­های دانش همانند تالارهای مباحثه می­باشد (Hansen et al 1999). در رویکرد دوم استراتژی­های مدیریت دانش را براساس دو بعد 1) تمرکز مدیریت دانش و 2) منابع مدیریت دانش گروه بندی می­نماید.

در بعد تمرکز مدیریت دانش، استراتژی مدیریت دانش به دو بخش صریح گرا و ضمنی گرا تقسیم بندی می­شود. استراتژی صریح گرا در تلاش است تا کارایی سازمان را با صریح سازی و استفاده مجدد از دانش از طریق فناوری اطلاعات افزایش دهد (Hansen et al 1999). از سوی دیگر استراتژی ضمنی­گرا رویکرد شخصی سازی را در جاهایی که دانش ضمنی از طریق رابطه فرد به فرد و فرآیندهای اجتماعی سازی انتقال می­یابد، به کار می­برد (Zack 1995).

هانسن در سال 1999 در تحقیقات خود به این نتیجه رسید که سازمان­هایی در پیاده سازی استراتژی­های مذکور موفق­ترند که یک استراتژی را به عنوان استراتژی اصلی پذیرفته و از استراتژی دیگر به عنوان پشتیبان استراتژی مذکور استفاده می­کنند. او نام این اصل را اصل 80-20 نهاد یعنی سازمان­ها 80درصد از یک استراتژی و 20 درصد از استراتژی دیگر در سازمان استفاده کند (Gottschalk 2005).

بعد دوم در استراتژی مدیریت دانش منبع دانـش است که استراتژی مدیریت دانش در دو دسته استـراتژی درون گـرا و بـرون گرا تقسیم می­ شـوند (Zack 1999, Bierly 1996) . در استـراتژی برون گرا تلاش می­کند تـا دانش را از منـابع خارجی از طریـق اکتسـاب یا تقـلید و سپـس انتـقال آن بـه سـازمان بـه دسـت آورد (Lee et al 1999). استراتژی درون گرا بر خلاف استراتژی برون گرا بر تولید و اشاعه دانش در محدوده سازمان تاکید دارد (Young 2003).

در این مقاله استراتژی صریح سازی و استراتژی شخصی سازی به عنوان استراتژی­های اصلی در مقاله مورد تاکید قرار گرفته است. در جدول شماره 1 به طور مختصر ویژگی­های این دو استراتژی بیان گردیده است.


[1] - Critical Success Factor

[2] - Organizational Structure

[3] - Codification Strategy

[4] - Personalization strategy

[5] - Davenport and Prusak 1998

[6] - Takeuchi 1995

[7] - Ckarj & Rollo

[8] - Nanaka 1994









سایر محصولات :
تحقیق در مورد تاثیر ورزش بر دستگاه گردش خون word

تحقیق در مورد...

توسعه سازمان های آموزشی بر پایه مدیریت اطلاعات و مدیریت دانش 10 صفحهword

توسعه سازمان های آموزشی بر پایه مدیریت...

توسعه سازمان های آموزشی بر پایه مدیریت اطلاعات و مدیریت دانش 10 صفحهword

توسعه سازمان های آموزشی بر پایه مدیریت...

توسعه سازمان های آموزشی بر پایه مدیریت اطلاعات و مدیریت دانش _10 صفحهword

توسعه سازمان های...

توسعه سازمان های آموزشی بر پایه مدیریت اطلاعات و مدیریت دانش _10 صفحهword

توسعه سازمان های...

مبارزه با شوری در زمینهای خشک و دیمی

مبارزه با شوری در...

ترسیمات اتوکدی معماری شماره 4 شامل مجسمه فنس حفاظ نرده قرنیز

ترسیمات اتوکدی معماری شماره...

مبانی طراحی سیستم‌ها

مبانی طراحی سیستم‌ها...

دانلود فایل دامپ گوشی هواوی جی 630 مدل Huawei Ascend G630_U10 با لینک مستقیم

دانلود فایل دامپ گوشی هواوی جی 630...

متابولیسم آفت کش ها در گیاهان بلندتر

متابولیسم آفت کش...

دانلود آموزش ترمیم سریال J500H با اندروید 6.0.1 با لینک مستقیم

دانلود آموزش ترمیم...

ترسیمات اتوکدی معماری شماره 3

ترسیمات اتوکدی معماری...

متغیرهای ساختار شناسی در جمعیت های متفاوت

متغیرهای ساختار شناسی در جمعیت های...

دانلود فایل رام تبلت با مشخصه برد m706 v3.0 و پردازنده mt6582

دانلود فایل رام تبلت با مشخصه برد...

مثلث های رلو

مثلث های رلو...

ترسیمات اتوکدی معماری شماره 2

ترسیمات اتوکدی معماری شماره 2...

ترسیمات اتوکدی معماری شماره 1

ترسیمات اتوکدی معماری شماره...

محصولات غله ای از نظر تئوری و عملی

محصولات غله ای از...

طرح گاو هلشتاین 100 رأسی word

طرح گاو هلشتاین 100...

محصولات و ماشین آلات کشاورزی

محصولات و ماشین آلات کشاورزی...

دانلود اموزش روت و ریکاوری سامسونگ G610Y_DS اندروید 6.01 با لینک مستقیم

دانلود اموزش روت و ریکاوری...

محلول بافر

محلول بافر...

دانلود اموزش روت و ریکاوری سامسونگ G610M_DS اندروید 6.01 با لینک مستقیم

دانلود اموزش روت و...

محمد صلی الله علیه واله، اشتباهات مسیحیت را درک کرد

محمد صلی الله...

دانلود فایل رام نایاب با مشخصه برد M706_MB_V3.1 h و پردازنده MT6572 تست شده و سالم

دانلود فایل رام نایاب با مشخصه...

کتاب طراحی الگوریتم

کتاب طراحی الگوریتم...

دانلود فایل رام تبلت چینی gtab M709 با سی پی یو sp7731gea با لینک مستقیم

دانلود فایل رام تبلت چینی...

دانلود اموزش روت و ریکاوری سامسونگG610M اندروید 6.01 با لینک مستقیم

دانلود اموزش روت و...

بررسی انسان شناختی فرهنگ حاشیه نشینی و موقعیت تحصیلی دانش آموزان_29 صفحه

بررسی انسان شناختی فرهنگ حاشیه...

بررسی انسان شناختی فرهنگ حاشیه نشینی و موقعیت تحصیلی دانش آموزان_29 صفحه

بررسی انسان شناختی فرهنگ حاشیه نشینی...

بررسی انسان شناختی فرهنگ حاشیه نشینی و موقعیت تحصیلی دانش آموزان_29 صفحه

بررسی انسان شناختی فرهنگ حاشیه...

بررسی انسان شناختی فرهنگ حاشیه نشینی و موقعیت تحصیلی دانش آموزان_29 صفحه

بررسی انسان شناختی فرهنگ...

دانلود اموزش روت و ریکاوری سامسونگ G610F_DD اندروید 6.01 با لینک مستقیم

دانلود اموزش روت...

دانلود اموزش روت و ریکاوری سامسونگ G610FDS اندروید 6.01 با لینک مستقیم

دانلود اموزش روت و...

محیط سیستم کامپیوتری

محیط سیستم کامپیوتری...

فرآیند تولید سوسیس و کالباس word

فرآیند تولید سوسیس و کالباس word...

فرایند تولید شیر پاستوریزه word

فرایند تولید شیر پاستوریزه...

دانلود کلیه نقشه های خانه کلکته چی تبریز

دانلود کلیه نقشه های...

آب مخازن

آب مخازن...

دانلود نقاط دایرکت پینوت eMMC direct pinout گوشی هواوی جی 730 مدلHuawei Ascend G730_U10 با لینک مستقیم

دانلود نقاط دایرکت...

کارخانه رب جام چینسهامی خاص

کارخانه رب جام...

کارخانه ماکارونی جام word

کارخانه ماکارونی جام word...

کارآفرینی و طرح توجیهی کنسرو سازی word

کارآفرینی و طرح توجیهی...

مدل‌ سازی چابک

مدل‌ سازی چابک...

پروژه بهینه سازی مصرف منابع آب در تولیدات کشاورزی word

پروژه بهینه سازی مصرف منابع...

پاورپوینت نقش فضای سبز در شهر -35 اسلاید
پاورپوینت ضرورت ایجاد فضای سبز در مدارس -16 اسلاید
پاورپوینت شهرنشینی در دوران اسلامی -11 اسلاید
پاورپوینت بررسی موقعیت محل در فاز تصادفی -18 اسلاید
پاورپوینت مرحله گندزدایی آب و فاضلاب با پرتو فرابنفش -21 اسلاید
پاورپوینت مبانی و تحلیل شهر الکترونیک -14 اسلاید
پاورپوینت مبانی منشا فرهنگی مجتمع های زیستی -50 اسلاید
پاورپوینت بررسی سیستم مدیریت زباله -55اسلاید
پاورپوینت تحلیل برنامه ریزی روستایی در ایران - 163 اسلاید
مقاله روش های کاهش نویز در مدارهای الکترونیکی -16 صفحه word
مقاله درباره دستگاه گردش خون انسان -18 صفحه word
پاورپوینت بررسی حمل و نقل شهری توکیو -117 اسلاید
پاورپوینت عکس های شهر ونیز -23 اسلاید
پاورپوینت اطلاعات حمل و نقل جاده ای -36 اسلاید
پاورپوینت طراحی سیستم حمل و نقلی -30 اسلاید
پاورپوینت استفاده از GIS برای مشترکین آب و فاضلاب -45 اسلاید
پاورپوینت نقش دهیاریها در توسعه روستایی -12 اسلاید
پاورپوینت مناسب سازی فضای شهری برای معلولین -47 اسلاید
پاورپوینت مفاهیم آمایش سرزمین -22 اسلاید
پاورپوینت تقسیم بندی روش های حمل و نقل شهری مادرید -70 اسلاید
پاورپوینت معرفی شهر اصفهان -18 اسلاید
پاورپوینت کاربرد GIS در سیستم گاز رسانی -60 اسلاید
پاورپوینت ساختار ژئودیتابیس (GIS)
پاورپوینت پیدایش و تحول سامانه اطلاعات جغرافیایی GIS
پاورپوینت مدیریت شهری در جهان -51 اسلاید
پاورپوینت برنامه استراتژیک راه آهن -45 اسلاید
پاورپوینت بوم شناسی و اکولوژی شهری -28 اسلاید
پاورپوینت عکس برداری های ماهواره ای -21 اسلاید
پاورپوینت سنجش از دور- 119 اسلاید
پاورپوینت بخش اطلاعات زمین مرجع (GIS)
پاورپوینت مدیریت روستایی در ایران قبل از انقلاب اسلامی -45 اسلاید
پاورپوینت بررسی توسعه در دبی -9 اسلاید
مقاله بیماری های گندم -21 صفحه word
پاورپوینت نقد و بررسی ایستگاه اتوبوس -38 اسلاید
پاورپوینت توسعه پایدار در روستاها با مصرف بهینه سوخت و انرژی -17 اسلاید
پاورپوینت دستگاه های حفر تونل -12 اسلاید
پاورپوینت صورت سود و زیان و اطلاعات مربوط -41 اسلاید
پروژه نرم افزار مدیریت فروشگاه
پاورپوینت ساز و کار توسعه پاک -21 اسلاید
پاورپوینت کاربرد جی آی اس در طرح تفصیلی شهری -14 اسلاید
پاورپوینت شیوه ساختاری بادگیرها -51 اسلاید
پاورپوینت مفهوم ریتم در طراحی -30 اسلاید
پاورپوینت کاروانسرای افضل شوشتر -17 اسلاید
پاورپوینت کاربرد آجرهای شیشه ای -40 اسلاید
علم شیمی و کاربردی کردن آن (word) 24 صفحه
پاورپوینت صدا و کنترل و اندازه گیری آن در صنعت ( عوامل فیزیکی زیان آور محیط شغلی ) 31 اسلاید
تحلیل سیستم های آبیاری تحت فشار (قطره ای)
جزوه مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی -25صفحهword
دانلود فایل word جدول تناوبی
تحقیق درباره امنیت شبکه (word) 23 صفحه
عنوان مقاله: مدیریت دانش در سازمان-7صفحهword
آشنایی با ساختار یک مقاله علمی و آرایه¬های آن (word) 7 صفحه
بعد حقوق بشری فقر در افغانستان-33 صفحهword
تحقیق مقاله نوجوانان ، جوانان و دخانیات (word) 5 صفحه
اصول فقه ( مبانی استنباط حقوق اسلامی )- 24 صفحهword
عنوان پروژه: داده کاوی، مفاهیم و کاربرد -101 صفحه word
قانون مدیریت خدمات کشوری(word) 48 صفحه
مطالعه تطبیقی وقف در حقوق ایران و تراست در نظام حقوقی انگلیس-16 صفحهword
جزوه ایمنی و سلامت شغلی (بهداشت حرفه ای) 34 صفحه
پاورپوینت ثبت فعالیت الکتریکی قلب واصول تفسیر الکترو کاردیوگرام - 90 اسلاید
اصول حسابداری 1 - 418 اسلاید
تحقیق درباره : بررسی آلات موسیقی در آثار سنایی(word) 22 صفحه
علم حقوق (word) 45 صفحه
ده فایده سازمان تجارت جهانی (word) 19 صفحه
دانلود پاورپوینت درباره رودکی -24 اسلاید
مهندسی عمران محیط زیست-آزمون دانش پذیری فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور - 7 صفحه-75سوال
طرح توجیهی تولید و بسته بندی آبلیمو با ظرفیت تولید هشتصد تن در سال (word) 15 صفحه
تحقیق درباره اخلاق حرفه ای (word) 29 صفحه
تحقیق درباره ram ، رم (word) 15 صفحه
دانلود پاورپوینت تحریم اقتصادی-19 اسلاید
دانلود پاورپوینت اقتصاد اسلامی- 18 اسلاید
بررسی نقش بنگاه‌های کوچک و متوسط در توسعه و امنیت اقتصادی - 26 صفحهword
طرح توجیهی تولیدترانس مهتابی 40وات و 20 وات با ظرفیت 400000 عدد در سال(word) 14 صفحه
پاورپوینت “ «مهران مدیری ،سلطان کمدی ایران» ” -24 اسلاید
نمونه سوالات درس اخلاق (word) 13صفحه
طرح توجیهی تولید و مونتاژ کامپیوتر با ظرفیت 250 دستگاه در سال(word) 13 صفحه
دانلود 0.Black Glassy Window 1.0 تم مشکی شفاف برای اندروید
ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت -291 اسلاید
دانلود پاورپوینت حامیان تولید ملی -12 اسلاید
تحقیق درباره زردشت (word) 7 صفحه
طرح توجیهی تولیـد مربا، ترشی و خیارشور با ظرفیت 620 تن در سال(word)14 صفحه
وصیت نامه امام خمینی(ره) 28 صفحه در قالب word
اصول اقتصاد ۲ (اقتصاد کلان) -284 اسلاید
طرح توجیهی فرآوری و بسته‌بنـدی ماهی با ظرفیت بسته بندی 1800 تن گوشت ماهی فرآوری شده در سال(word) 17 صفحه
ط رح توجیهی جمـع‌آوری شـیـر با ظرفیت 5/8 تن در روز(word) 13 صفحه
تحقیق درباره معرفی آب و هوا - 4 صفحه
پاورپوینت عید غدیر -44 اسلاید
پاورپوینت مدیریت منابع انسانی-95 اسلاید
فرآوری و بسته‌بنـدی میگـو با ظرفیت بسته بندی 1800 تن میگوی فرآوری شده در سال(word)17 صفحه
پاورپوینت تحلیل معماری مدرسه چهار باغ اصفهان و مدرسه دارالفنون -33 اسلاید
جزوه آموزشی استقرار سیستم مدیریت کیفیت و مفاهیم آن -17 صفحهword

کلمات کلیدی :های مدیری دانش اسراژی شخصی سازی اسراژی صریح سازی اسراژی مدیری دانش پایه مدیری اطلاعا سازی میshy باشد میshy کنند ابطحی مدیری دانش اسراژیshy های میshy باشد های مدیری صریح سازی شخصی سازی کردن دانش مدیری میshy اسراژی سازمانshy سازمان اطلاعا اسراژیshy
  • ۹۶/۰۷/۲۳
  • حسن حسنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی